De maatschappij wordt razendsnel digitaler en consumenten regelen hun zaken steeds vaker online. In deze blog vertelt Bas van Gool wat de toegevoegde waarde van De Digibalie kan zijn voor financiële instellingen.
Nog even: wat is De Digibalie?
De Digibalie is een op Microsoft gebaseerde beeldbel-oplossing waarmee organisaties op een laagdrempelige manier kunnen communiceren met hun doelgroep. Klanten kunnen vanaf elk willekeurig apparaat bij een organisatie terecht voor een digitaal consult, zonder software te moeten installeren. Het gaat hier niet om een nieuwe cloudoplossing, maar om een oplossing die geïntegreerd is in de vertrouwde Teams-omgeving. De Digibalie adopteert het IT-beleid en de manier van beheren zoals dat binnen de organisatie is vastgelegd, inclusief alle veiligheidsinstellingen.
Eenvoudig communiceren met je klanten
Sophie schreef al eerder een blog over hoe De Digibalie bijdraagt aan de reputatie van een organisatie. Dat geldt voor gemeenten en andere lokale overheden, maar ook voor commerciële organisaties zoals financiële instellingen. Niet alleen kan De Digibalie als extra kanaal worden ingezet binnen je klantcontactcentrum, het is ook een prachtig kanaal om als bankmedewerker of medewerker van een pensioenbedrijf een eenvoudig persoonlijk (advies-)gesprek te voeren met je klanten.
De Digibalie en bancaire instellingen
De wereld van de banken is in beweging. Kantoren verdwijnen en de dienstverlening digitaliseert in razend tempo. Dat neemt niet weg dat er regelmatig behoefte is aan persoonlijk advies. In plaats van klanten of medewerkers een lange – en dure – reis af te laten leggen, kun je ook De Digibalie inzetten. Zo geniet je toch van de toegevoegde waarde van face-to-face-contact, zonder dat iemand daarvoor op pad moet.
De Digibalie en pensioenuitvoerders
Ook de pensioensector staat niet stil. Er is een nieuw pensioenstelsel onderweg en alsof de pensioenwereld al niet complex genoeg is, gaat ook deze transitie heel wat betekenen voor de deelnemers. Dat betekent dat pensioenuitvoerders hun deelnemers meer begeleiding moeten gaan bieden. Ook daar biedt beeldbellen veel toegevoegde waarde.
Meer dan beeldbellen alleen
Dankzij de beeldbel-functionaliteit is het eenvoudiger communiceren met een klant. Iets aanwijzen in een verzekeringspolis, contract of pensioenoverzicht of iets demonstreren gaat via een beeldbelverbinding een stuk makkelijker dan aan de telefoon. Maar De Digibalie gaat verder dan beeldbellen alleen, het bevat alle functionaliteiten die je nodig hebt in de communicatie naar je klant, van het veilig delen van documenten tot het identificeren via DigiD of betalen via een betrouwbaar betalingsplatform.
Aan de slag?
Wil je aan de slag met de Digibalie of wil je de mogelijkheden voor jouw organisatie of gemeente eens bespreken? Boek dan nu een demonstratie. Geef me een belletje op 0183-512 253 of stuur een mailtje. We helpen je graag verder!